Şeker Hamuru... "Sınırsız hayaller dünyası"...

İpek Hanım ve Ben... Bana Bir Pasta Yap'ta...

Aslında itiraf etmeliyim... Başlığı her ne kadar ben yazdıysam da "Sınırsız Hayaller Dünyası" tanımı, Bana Bir Pasta Yap'ın Sahibi İpek Hatipoğlu Biçer'in kızı Simin'e ait.. Dün yine inanılmaz eğlenceli bir gün geçirdiğim atölyede bir de tv çekiminin konuğu olduk. İşte size Bana Bir Pasta Yap'taki o muhteşem anlardan kesitler...


"Ablacığım ne kadar
yamuk yapmışsın" bakışı eşliğinde
mutluluk fotoğrafı...




Ben mutfağı çok severim. Yemek yapmak, pasta-börek yapmak, içecekler hazırlamak hepsi bana ayrı bir keyif verir. Hatta en büyük keyfi de yaptıklarımı tadanlar beğenince alırım. İşte geçen yıl şeker hamurları ile süslü püslü pastalar yapmak için bir maceraya atılınca ilk denemem fiyaskoyla sonuçlandı. Çünkü herşeyde olduğu gibi şeker hamuruyla süsleyeceğiniz pastaları da bir bilene sormak en doğru yol olurmuş. Yoksa sevgili kardeşime yaptığım pasta gibi hayalleriniz yamuk yumuk gerçek olurmuş :)) Ama tadı güzeldi neyse ki ;))



Bana Bir Pasta Yap'tan şaheserler...

Bahar Pastası

İpek Hanımın düzenlediği kurslardan daha önce temel butik pastacılık kursuna gitmiş, kurs sayesinde harika bir bahar pastası yapmıştım. Ve o güzel günü sizlerle paylaşmıştım. O zaman İpek Hanım henüz kendi atölyesini açmamıştı. Artık onun da hayallerinin bir parçası olan atölyesi gerçek oldu. Orada Esra ve Esma Ustalarla birlikte çalışıyorlar. Bu üç kadın öyle harikalar ki şeker hamuru ile size rengarenk bir dünya sunuyorlar. Ve bu dünyayı sunmakla kalmıyor siz kendi dünyanızı kurun diye bilgilerini sizinle paylaşıyorlar. Öyle güzel, öyle müthiş, öyle harikalar yani.




İpek Hanım, öğrencileri ve Korkutlar :)))
Geçtiğimiz ay büyük bir tesadüf eseri keskin kenar pasta kursu babamın doğumgününe denk gelmişti. Bir gece önce çok geç saatte Brüksel'den dönmeme rağmen büyük bir heyecan ve mutlulukla yeni atölyeye gittim. O kadar sevimli, o kadar sıcak, o kadar sade, o kadar duru bir yer hazırlamış ki İpek Hanım kendi gibi berrak, temiz ve güzel. Ve kursa gelen arkadaşlar da eğlenceliydi. Böylece İpek Hanımın "Korkut" adını verdiği sevimli mi sevimli Korkuluğumuz keskin kenar pastamızla buluştu. Benim yaptığım pasta diğerlerininkinden biraz daha yüksekti, o yüzden şeker hamuru ile kaplarken çok zorlandım. Ama sonuçta herkesin bakmaya doyamadığı, kesmeye kıyamadığı ama hadi ben bunu yiyelim diye yaptım nidalarım sonucunda afiyetle yediği bir pasta oldu. Fotoğraflarına dönüp dönüp baktığımda hala bile şaşırıyorum bunu ben mi yaptım diye? İşte kursun en muhteşem yanı bu... Yapabileceğinizi hayal dahi edemediğiniz pastalara imza atabileceğinizi görmeniz.

İşte benim Korkut'um...
Evet inanılmaz ama gerçek ben yaptım :))



Ve evet bu pastayı da ben yaptım :))
Bu öyle bir cesaret veriyor ki sevdiklerinize pasta yapmak için gönüllü oluyorsunuz. İşte böylece ben de sevgili kuzikom Föne'nin doğumgünü için onun sevdiği renkler ve en sevdiği çiçekler ve kelebeklerden bir pastayı kendim dizayn edip yaptım. İşten çıkıp akşamları evde hazırladığım şeker hamuru süslemeleri ve kek ile onun yüzünde bir gülümsemeye neden olabildiysem ne mutlu oldum anlatamam... Ve doğumgününde pastayı tadan herkesin de memnuniyeti beni daha da yüreklendirdi. Bu arada unutmadan söylemeliyim, saatlerce uğraşırken hazırladığım  pastalar da adeta terapi gibi geldi... Hiçbirşey düşünmeyip sadece muhteşem olsun diye düşünüyor ve çabalıyorsunuz. Bir bakmışsınız ki günün dertleri, hayatın sıkıntıları uçmuş gitmiş olurken, görenlerin beğenisi, tadanların tepkisi ise üzerine gelmiş muhteşem bir kelebek konmuş gibi... 

Bakmaya doyamadığım,
ilk kez şeker hamuru ile yaptığım kurabiyelerim...



İşte bu hislerle yılbaşı öncesinde yine Bana Bir Pasta Yap'ın yolunu tuttum. Bu sefer kurabiye yapmayı öğrenecektim. "Ay Elif, onca yemek yapıyorsun kurabiye yapmayı mı bilmiyorsun?" dediğinizi duyar gibiyim. Ama bu kurabiyeler başka kurabiyeler:) Yılbaşı kurabiyeleri... İşte bunları yapmayı bilmiyordum. Öyle güzel oldular ki hala kendim yaptığıma inanamıyorum. Hem herkes yesin tadına baksın istiyorum hem de kıyamıyorum. Ve yine unutmadan meğer pasta kursunda temel teknikleri öğrensek de asıl pek çok tekniği kurabiye kursunda öğrenebiliyormuşuz. 




Güzel bir tesadüf eseri Kanal B de yılbaşı kurabiyeleri nasıl yapılıyor diye bir program yapmak istemişler İpek Hanımla... Kursa benimle birlikte katılacak olan kursiyerler kendileri için ne yazık ki benim için iyi ki diyebileceğim şekilde, çekimi duyunca derse gelemeyeceklerini söylemişler. Böylece Bana Bir Pasta Yap'ın muhteşem ekibinden adeta özel ders aldım. Bir sürü sırlarını benle paylaştılar. Ama aramızda şeker hamuru yemini ettik o yüzden bu sırlar bende kalacak :)) Ve gelelim başlığa... İpek Hanımın muhteşem tatlılıktaki kızı çekim ekibinin röportajına verdiği yanıtla güne noktasını koydu, annesinin gözlerini mutluluk ve gurur gözyaşlarıyla doldurdu, onun söyledikleri hislerimize tercüman oldu: "Şeker hamuru ile pastalarda sınır yok... Sınırsız bir hayal dünyası..."





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalplerin Kraliçesi Babaanne oldu... (Bölüm 6)

Bir küçük cadı...