Benim Oscar'ım Whiplash'e gider...

Sinema dünyasında yılın en önemli ödülü bu gece sahibini bulacak. Bir çoğumuz uykudayken beyaz perdenin ünlü aktörleri, aktrisleri, yönetmenleri, yapımcıları ve emeği bulunan daha pekçoklarının kalbi heyecanla çarpıyor olacak. Benim ise bu seneki jüriden dileğim Whiplash'i Oscar ödülüne boğması :)



Son dönemde izlediğim en heyecanlı, en eğlenceli ve en kendimi kaptırıp gittiğim filmlerden biri oldu Whiplash... Oscar ödülü alır mı almaz mı bilemem. Sonuçta pek de Akademi Jürisi stili bir film değil gibi geliyor bana ama... İzlenesi, bayılası bir film bence Whiplash. 

Afişini gördüğünde sadece ben değil pek çok arkadaşım J.K.Simmons'u Bruce Willis zannetmişiz. Allahtan filmde oynayan Bruce Willis değildi. J.K. Simmons inanılmazdı. Başroldeki Miles Teller ile karşılıklı sahnelerindeki gergin, sinirli ve aksi diyaloglar insanı içine çekiyor. İşin hastalıklı yanı benim için J.K. Simmons gibi bir hocadan alınacak derslerden acayip mutluluk duyacağımdır. 

Filmin hikayesi rüyalarının gerçekleşmesi için kendine, bedenine, başkalarına ve hatta hayata karşı ne kadar mücadele edebileceğinle ilgili. Hayallerinden vazgeçmek veya sonuna kadar devam etmek... İşte bunu anlatmış Whiplash. Her zamanki gibi, filmi anlatmayacağım... Bana hissettirdikleri ile sınırlı olacak Whiplash'a dair sözlerim. 

Her anını inanılmaz heyecanla izledim. Tam filmin temposu düştü dediğim an öyle birşey oldu ki sanki tokat yedim suratıma ve yeniden heyecanlanmaya başladım acaba şimdi nolacak diye. Ve sonunda işe budur işte budur diyerek çıktım salondan. 


Tabii filmin benim için en cazip yanlarından biri oyunculuğun, senaryonun da ötesinde bateri ve cazı beyaz perdede buluşturmasıydı. En favori müzik aleti benim için vurmalı çalıgılardır bunu her zaman derim. Tüm konser boyunca ya davulun, ya zilin ya baterinin sırası gelsin diye beklerim. İşte whiplash bana tam bir şölen sundu. O nedenle yazıma burada son verirken bu muhteşem filmin soundtrack albümünden bir videoyu da paylaşmak isterim. Bir de şunu söylemeliyim filmde yakın çekimlerde minik bir detay yer alıyor baterinin zillerinde İstanbul ve Bosphorus yazıyordu... Ayrı bir gurur kaynağı oldu.

İşte size Whiplash'tan en sevdiğim parça filme de adını veren Whiplash... https://www.youtube.com/watch?v=nf3IZa88bbA

Ve bir de Caravan ... https://www.youtube.com/watch?v=TS-G4UQTfUo

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalplerin Kraliçesi Babaanne oldu... (Bölüm 6)

Bir küçük cadı...