Bazen sadece oy vermek yetmez...

7 Haziran seçimlerine çok az bir zaman kaldı. Her zaman olduğu gibi gündem seçime kilitlenmiş durumda. Siyasi partiler seçim gezilerine son sürat devam ederken, seçmenler de onları izlemeye endekslenmiş durumda. Bir çok seçmenin ise zaten kemikleşmiş oyları var. Öte yandan bir de oylarımız nereye gidiyor diye endişe duyanlar. İşte bu yazım o endişeli grup için. Oy vermeniz ve endişe duymanız yetmez... Haydi gönüllü olun, oylarınızı koruyun ve böylece sürece dahil olun...





Geçtiğimiz yıla kadar vatandaşlık hakkım ve ödevim olan seçimlere katılarak oy verme görevini hep yerine getirdim. İtiraf etmeliyim ki Cumhurbaşkanlığı seçiminde tatilde olanlardandım. Bile isteye tatile çıktım ve bile isteye seçim günü Ankara'ya dönmedim. Oscar'ı ve kendimi yollarda perişan edemem dedim. Sonuç belli dedim.  Bunu yaparken yaptığım bu bir nevi "protesto"nun sonuçlarına katlanmayı, seçilecek kişi her kim olursa asla icraatlarını eleştirmeyeceğimi de baştan kabul ettim. Ve o nedenle sinirden delirdiğim anlarda bile kendime "Sus otur Elif" dedim. Sürece katkın olumsuz yönde ama çok büyük.




İşte bu sefer öğrenilmiş çaresizliğimle kavga etmeye karar verdim. Sonuç ne olursa olsun seçim sürecinde yer almak istedim. Sadece oy vermek yetmeyecekti bana. Yazın yaşadığım rahatlığın karşılığında bu kez sıkıntılı süreçlere dalmalı, oyların peşine düşmeli, sandıkları izlemeli ve mesleğimden dolayı da bana itiyaç duyulan yerlere süper kadın gibi ulaşmalıydım. Kayıtlı olduğum Ankara Barosu acaba seçimlerde ne yapacak diye sorup soruştururken işyerinden arkadaşım Çağın "Elif avukata ihtiyaç var Ankara'nın Oylarında çalışmak ister misin?" dedi... İyi olacak hastanın doktor ayağına gelmişti işte. Hop diye atladım bu teklife seve seve. Bir saatlik eğitimde duyduğum yaşanmış örnekler gözlerimi fal taşı gibi açmama sebep oldu, her seferinde yok artık, yok artık, bu kadar da olmaz derken, peşpeşe gelen örneklere söyleyecek söz bulamaz oldum. O an iyi ki gönüllü olmuşum dedim. 






Ankara'nın oyları aslında Ankara yerel seçimleri için endişe duyan bir grup insanın internette, sosyal medyada buluşmaları ve biz napabiliriz diye sormaları, sorgulamaları sonucunda oluşmuş bir platform. Herkesten, her kuruluştan ve her partiden bağımsız bir yapı. Hangi partiye oy vereceğinizin bir önemi yok. Sandığa atılan her oy için içinizde bir sorumluluk taşıyorsanız eğitimlere katılmanız ve gönüllü olmanız mümkün. İsterseniz sandık başında müşahit, isterseniz de sandıklardaki acil durumlarda müşahitlere yardımcı olmak için gezici ekipte görev alabilirsiniz. Bunun için de ANKARA'NIN OYLARI web sayfasından kayıt olmanız yeterli.



Bu seçim döneminde Ankara'nın Oyları Oy ve Ötesi ile Ankara'da omuz omuza çalışaacak. Eğitimler de her iki platform tarafından veriliyor. Eğitim takvimi Mayıs ayı için açıklandı. Haziran'ın ilk haftasında da eğitimler son sürat devam edecek. Ama oldu da bir-bir buçuk saatiniz uygun olmadı o zaman web'den online eğitimleri de izleyerek bilgi sahibi olabilirsiniz.

Tarihe not düşmek, henüz doğurmadığım çocuklarıma, yeğenlerime bana anne- teyze sen bu ülke için ne yaptın diye sorduklarında elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım her zaman diyebilmek, başımı huzurla yastığa koymak, bir günümü  geleceğimiz için seve seve feda etmek üzere Ankara'nın Oyları'nın gönüllüsüyüm... Gezici araçta avukat desteği için 7 Haziran'da yollardayım... Sizleri de gönüllü ekibimize bekliyoruz... Elbette yapabileceğiniz bir görev vardır. Her an her dakika en ufacık bir katkı bile sizi mutlu edecek garanti ediyorum. Ve bir gün demokrasi anlayışına güvendiğimiz, oylarımızın peşine düşmeyeceğimiz bir ülkede yaşamayı diliyorum...

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalplerin Kraliçesi Babaanne oldu... (Bölüm 6)

Bir küçük cadı...