Bizim gibi ama farklı ve özel...


Sadece 1 ay yeter mi dikkat çekmeye bilmiyorum, ama Nisan ayı ülkemizde otizme dikkat çekme ayı imiş... Ben de bundan sevgili blogger arkadaşım Deeptone'un blogunda okuduğum yazı ile haberdar oldum. O da gönüllü otizm aktivisti Müge Köklü Atik'in blogundan okumuş... Ne yazık ki ne tv'lerde ne de gazetelerde bu ay bu etkinlik ile ilgili pek bir şeye rastlayamadım. Galiba bizim gibi ama bizden farklı ve özel olan otizmlilerin farkına varmamız için daha pek çok aya ihtiyacımız var...





Tabii bu kadar umutsuz bir başlangıç yapmış olmak beni üzüyor ama öte yandan bu konuda hiç çalışma yapılmadığını söylemem de doğru olmaz. Bu konuya kendini adamış bir vakfımız var ne mutlu ki. TOHUM OTİZM VAKFI...  Yaptıkları bir çok proje, kampanya ve etkinlikle otizme dikkat çekiyorlar. Bu yılın kampanyasında Beyazıt Öztürk, Beren Saat gibi tanınmış isimler de onlara destek olmuşlar. Ve yardım kampanyası başlatmışlar.Çünkü otizmin en önemli çaresi eğitim, özel eğitim... İşte bu nedenle kaynağa ihtiyaç var. Gönüllülerin yardımıyla bir de okul kurmuşlar. Bu özel çocuklara eğitim veriyorlar. 


Ben otizmle ilk kez Tom Cruise ve Dustin Hoffman'ın o efsane filmi Rain Man-Yağmur Adam'da tanıştım. Çapkın, serseri Tom Cruise'un içine kapanık ama bir o kadar zeki abisi Dustin Hoffman'la yaşadığı maceraları anlatan bu sevimli, duygusal filmi bilmem kaç defa izledim. Müzikleriyle, konusuyla, oyunculuklarıyla beni kendine bağlayan ve yıllar geçse de hala büyük bir keyifle izlediğim bu filmle tanıştığım otizmi şimdi sitemizin görevlisinin oğluyla birebir yaşıyoruz. Kendi dünyasında yaşayan küçük oğlan, Oscar'la dahi iletişim kuramıyor. Bizlerle iletişimi de çok kısıtlı. Ailesi ne yazık ki çok bilinçli değil... Özel eğitim kurumuna gitmesi için sitemiz çok çabaladı ve nihayet özel eğitim alıyor. Ama tabii buna rağmen gelişmesi öyle yavaş ki. 


Onlar çok özeller... Belki bizler gibi değiller ama tıpkı Rain Man'de olduğu gibi kendilerine özgü çok özel yönleri var. Dilerim bir gün farkındalık için aylara, günlere ihtiyaç olmaksızın otizmin farkında ve onlar için her türlü imkanın var olduğu bir ülkede yaşarız... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalplerin Kraliçesi Babaanne oldu... (Bölüm 6)

Bir küçük cadı...