And the Oscar goes to me...

İngilizce bilen bilmeyen herkesin ezberindedir bu cümle... Hollywood 1 yıl boyunca bu cümlenin anonsunu bekler. Sinemaseverler için de bir şölendir Oscar Ödül Törenleri... Ben de heyecanla beklerim bu geceyi, ama ne yazık ki çalışmaya başladığım günden bu yana canlı yayını izleme şansım olmuyor... Beni Oscar'a kimin birinci olduğu kadar kırmızı halı üzerindeki o kusursuz görüntüler de bağlıyor... 


2014 yılının Oscar Töreni yine muhteşem görüntülere sahipti. Güzel kadınlar, yakışıklı erkekler, muhteşem kıyafetler, gözalıcı mücevherler, zenginlik, mutluluk ve hepsi birbirini "çok seven" insanlar =  kusursuz bir şov... Ve altından bir ödül... Minik bir adam heykeli... Bu heykelin adının nereden geldiği bilinmiyor ama hikayeleri için wikipedia'ya danışmamız mümkün :) Ödül 1929 yılından bu yana verilmeye devam ediyor. Ödül töreniyle ilgili her yıl merak edilenler kimin sunacağıdır ki bu sene Ellen de Generes her zamanki gibi muhteşemdi, bu kadın beni güldürüyor. Tercihi yüzünden çok eleştiriler alsa da benim favorilerim arasındadır, işini inanılmaz bir rahatlık ve sadelik içinde yapması nedeniyle kendisine hayranlığım gökyüzü seviyesindedir. Ki kendisi bu yıl törende çektiği selfie pozuyla rekora imza atmış tweeterda 1 milyon 300 bini aşkın retweet almış.

Ne yazık ki adaylara baktığımda bu sene hiç bir aday filmi izlemediğimi daha doğrusu izleyemediğimi farkettim. Ki bu ekstra üzülmeme sebep oldu. Bundan bir kaç yıl önce her hafta en az bir film izlerdim. Oysa şimdi sadece 2 gün olan haftasonunun bir kısmını çalışarak bir kısmını da nasıl geçtiğini anlamayarak yaşadığımı farkettim...  Hayatı ıskalamamak lazım deyip kendime bir söz verdim... Ödül kazanan filmler yeniden vizyona girdiğinde hepsini izleyeceğim. Henüz vizyona girmemişleri ise girdikleri gün kaçırmadan seyredeceğim. Yani demem o ki bundan sonra her cuma akşamı beni sinemada bulabilirsiniz.


Gelelim gecenin en güzel giyinenine... Bu kategoride erkeklere yer vermek mümkün olmuyor çünkü malum bir kaç istisna dışında hepsi siyah smokinler içinde ve herkes bilir ki ben smokin giyinen adamlara dayanamam... En tipsizine bile bir hava katar ve hele de hoş bir adam giymişse o smokini beni eritip bitirir, gerçi itiraf edeyim bazı erkekler ne yaparsa yapsınlar smokinle de olmuyor ve lütfen beyaz smokin yasaklansın... Bir de erkekler saç uzatmasınlar Jared Leto bence tam bir felaketti. Hem beyaz giymiş hem de upuzun saçlarıyla bana tabana kuvvet kaç hissi verdi. Ama en iyi kadın oyuncu ödülünü kazanan Cate Blanchett hemen beni o histen kurtardı. Su gibi bir kadın... Bembeyaz, duru... Sade, asil, şık... Bakmaya doyamadığım bir kadın... Elbisesi Armani, takıları Chopard ve ayakkabıları Roger Vivier... Swarovski detaylı ışıltılı ten rengi elbisesi içerisinde adeta bir mükemmellik abidesi olmuş... En iyi kadın oyuncu ödülünü almakla kalmamış en iyi giyinen kadın ödülü olsa onu da haketmiş...





İşte tüm bu muhteşem görüntüleri ile Oscar bu yıla da damgasını vurdu. Ama gelin görün ki bir Hollywood emektarının belgeselde söylediği ve ödül töreni öncesindeki ropörtajda da Kevin Spacey'nin sözleriyle teyit ettiği üzere... Dün gece Oscar Ödül Töreni Hollywoodun 1 gecelik şovuydu... 1 yıl boyunca çekilen sıkıntılara, kamera arkası ve önündeki yorgunluklara bir minik araydı... Gerçek Hollywood ise setlerde yaşıyor... Ve ne mutlu ki adını bu ödülden alan benim canım oğlum, biricik altın ödülüm Oscar'ım son 4 yıldır her gün bana geliyor... 


2014'ün Ödülleri ise bakın kimlere gitmiş;
En İyi Film: 12 Years A Slave (12 Yıllık Esaret)En İyi Kadın Oyuncu: Cate Blanchett ( Blue Jasmine-Mavi Yasemin)En İyi Erkek Oyuncu: Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club-Sınırsızlar Kulübü)En İyi Yönetmen: Alfonso Cuaron (Gravity-Yerçekimi)En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Lupita Nyong’o (12 Years A Slave)En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Jared Leto (Dallas Buyers Club)En İyi Uyarlama Senaryo: John Ridley (12 Years A Slave)En İyi Özgün Senaryo: Her (Spike Jonze)En İyi Görsel Yönetmen: Gravity (Emmanuel Lubezki)En İyi Belgesel: Twenty Feet StardomEn İyi Kurgu: Gravity (Alfonso Cuaron ve Glenn Freemantle)Yabancı Dilde En İyi Film: The Great BeautyEn İyi Animasyon: FrozenEn İyi Orjinal Müzik: Gravity (Steven Price)En İyi Orijinal Şarkı: Let It Go (Kristen Lopez&Robert Lopez - Frozen)En İyi Yapım Tasarımı: The Great Gatsby (Catherine Martin ve Beverly Dean)En İyi Kısa Animasyon: Mr. Hublot (Laurent Witz ve Alexandre Espigares)En İyi Kısa Film: HelliumEn İyi Kısa Metrajlı Belgesel: The Lady In Number 6En İyi Ses Kurgusu: Gravity (Glenn Freemantle)En İyi Ses Miksajı: Gravity (Skip Lievsay, Niv Adiri, Christopher Benstead ve Chris MunroEn İyi Kostüm Tasarımı: Great Gatsby (Catherine Martin)En İyi Makyaj ve Saç: Dallas Buyers ClubEn İyi Görsel Efekt: Gravity (Tim Webber, Chris Lawrence, Dave Shirk ve Neil Corbould)

Yorumlar

  1. her dışında diğerlerini izlemedim henüz ama her süpeeer iyi.
    :)

    YanıtlaSil
  2. slaves süpermiş yaaa yönetmen de süper zaten. sahiden de senin oskarın var diy mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimse o filmi yapma riskini almak istememiş ama Bad Pitt'in sahibi olduğu P yapmayı kabul etmiş... Aam sırf yakışıklı değil bu tarz konularda da bir duruşa sahip ki bence ona ışık veren de bu...
      Evet evet ben de kendi altın ödülüm Oscarcanın sahibiyim... görmen gerek tüm ama tüm ödüllerden daha güzel bir ödül o... hayatımın Oscar'ı...

      Sil
  3. evet o oskar daha oskar :)


    mavi en sıcak renktir
    genç ve güzel
    sadece aşıklar hayatta kalır.
    her.

    bunları kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil

  4. Anlaştık :) İzlenecek filmler listemdeler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalplerin Kraliçesi Babaanne oldu... (Bölüm 6)

Bir küçük cadı...