Ev yapımı lezzet bombası...

Aslında bir yemek blogu değil blogum... Ama nedense son zamanlarda hep tarif paylaşıyorum... Biraz üstüste geldi ama buyurun bizim eve gelip kahvenin üzerine içtikleri ev yapımı likörün tadına hayran kalan tüm arkadaşlarımla aramızdaki tarifin sırrını sizlerle de paylaşmak istedim... Çünkü tam da şu anda mevsimi... Vişne likörü hazırlama zamanı...

Alkollü içecekler ile ilgili tartışmaların yoğun yaşandığı bir dönemden geçiyoruz. Ben Allahın yarattığı şeylerin günah kaynağı olmayacağına inanlardanım, taa ki başka insanlara zarar verinceye kadar... Yani alkollü içecekleri içerken haddinizi, sınırınızı biliyorsanız bunun bir sorun olmadığına inanıyorum. Hatta ölçülü içilen bazı içkilerin vücut sağlığına yararı olduğunu da bilimsel olarak ispatlayan çalışmalar var. Ben kimseye illa için demiyorum ama içmek isteyenler için güzel bir tarifim var hepsi bu...


Malzemeler
2 kg vişne
2 su bardağı toz şeker
35'lik cin (Tekel markasını tercih edin)

Vişnelerin sadece saplarını ayıklayın sonra vişneleri yıkayıp, büyük cam kavanoza koyun. Yarısını koyduktan sonra 1 su bardağı toz şekeri üzerine dökün. Daha sonra vişnenin geri kalanını ekleyin ve yine toz şekeri üzerine dökün. Son olarak şekerli vişnelerin üzerine 35'lik cini dökün. Kavanozun kapağını kapatıp, bir miktar çalkalayın ki şekerler biraz erisin. Kavanozu tüm gün güneş gören bir yere yerleştirin. İlk birkaç gün şekerlerin iyice karışması için kavanozu çalkalayın. 7 günün sonunda kavanozu şişelere boşaltabilirsiniz. İçinde vişneleri bırakabilirsiniz ama süzmenizi tavsiye ederim.  Bir de sakın o vişneleri yemeye kalkmayın alkolü tamamen içlerine çektikleri için çok fena bir tatları oluyor...

İşte böyle gayet basit bir biçimde vişne likörü hazır ama içmeden önce buzdolabında soğutun ve soğuk soğuk tadın bakalım beğenecek misiniz... Bu arada unutmadan tarçın aroması olsun isterseniz 1 çubuk tarçın da koyabilirsiniz kavanoza...

Eski geleneklerimizden bayramda kahve yanında ikram ederseniz eminim sizden de tarif istenir, e bu durumda da izin veriyorum... Tarifimizi misafirlerinizle de paylaşabilirsiniz :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalplerin Kraliçesi Babaanne oldu... (Bölüm 6)

Bir küçük cadı...